Posted in music | pictures on August 1, 2011

photos by Diana Wong

The Black Lips

The Black Lips toured through NYC at the end of last week. We missed opener Night Beats, but a set of pictures from the Bowery Ballroom show continues below...

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

The Black Lips

---

      

Tags: Black Lips

Comments (55)

Could those pictures be any worse? I didn't see Frohawk in one picture. Honestly, I think BV editors pick the worst photos just to get more comments.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 12:41 PM

HANDS UP! THIS IS A MUSICAL CRIME SCENE!
http://www.brooklynvegan.com/img/music/blacklips/bowery2/7.jpg

Posted by Anonymous | August 1, 2011 12:51 PM

How's the new LP soundscanning?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 12:52 PM

Are the rumors true that they are starting a side project called "Hummus Lips"?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:07 PM

Still rocking the Squires, eh dudes?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:11 PM

BRUNCHWAVE PHENOMENON!

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:15 PM

@1:07 Fail.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:17 PM

did they fight wavves again lol

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:17 PM

squire is a good guitar for these kids just starting out lol

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:17 PM

lol at your lol
lol

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:18 PM

night beats were awesome. anyone have pics from their set?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:29 PM

ah bro music for the wfmu geriatric hipsters in Jersey City demographic.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:33 PM

Whatever. You haters are the same people that were swallowing their collective loads when they were opening up for the Dirtbombs 5 years ago. So they've had some success, get over it.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:41 PM

never liked them but i gues you did...and now bitter for it lol

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:50 PM

The haters have hated this shit band all along, 1:41. That's because they can't play, can't write songs, and are brats. They only thing these guys do well is sling cocaine for Vice.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:52 PM

that one dude in this band still giving it hard to KBK? where do u think he finishes on her? prolly on those big slut tits, right?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 1:54 PM

The new album is really good. And Friday's show was a lot of fun. Great crowd. Great performance. I have nothing negative to say.

Posted by A BrooklynVegan first. | August 1, 2011 1:54 PM

when is the next bruz cruz?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:01 PM

Nothing is more punk than having the guy who produced Christina Aguilera take the helm for your 'commercial breakthrough.'

Posted by fact | August 1, 2011 2:02 PM

team wavves, fuck these dudes

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:12 PM

Black Lips : punk rock :: chicken fried steak : diet food

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:14 PM

Billy Idol would steal these dork's lunch money then finger their sister.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:25 PM

"Black Lips : punk rock :: chicken fried steak : diet food"

Wouldn't it be:

Black Lips : punk rock :: diet food
: chicken fried steak

?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:31 PM

Love this band, but the schtick got old quick...

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:35 PM

2:14 didn't do too well on the SATs

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:37 PM

Who is KBK?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:39 PM

Kaiser Braun Killhelm

Posted by Anonymous | August 1, 2011 2:55 PM

I love Black Lips. Nobody else will play a squire bass at the Bowery.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 3:03 PM

jared has some concert moves. i like when he crowd-stands while playing (i.e. stands upright while crowd surfing, with audience members holding his feet for balance). when i saw them at webster a few months ago he was playing like that for a solid two minutes - impressive balance skills if anything.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 3:03 PM

KBK = Kick Ball Katy
please, try to catch up

Posted by Anonymous | August 1, 2011 3:05 PM

black lips punched wavves lol

Posted by Anonymous | August 1, 2011 3:12 PM

Black Lips, Black Keys, Black Angels, Black Francis, Black Black, Black Black Black, Black Blahblahblahblah...

Posted by Anonymous | August 1, 2011 3:15 PM

Wavves!

Posted by Anonymous | August 1, 2011 3:16 PM

It's a fact. All the negative creeps on here are in shitty bands that no one gives a fuck about and are jealous of other bands' success.

Posted by fact | August 1, 2011 3:51 PM

It's a fact = 3:51 sucked off this homeless guy last night in the playground at 57th and Amsterdam. I watched it on the CCTV feed, which means that it's public domain now. Hahaha nice one 3:51

Posted by Anonymous | August 1, 2011 4:23 PM

^ Let me guess: You're in a shitty Nirvana cover band called the Negative Creeps.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 4:25 PM

try again, loser
Oops, times up ... YOU LOSE!

Posted by Anonymous | August 1, 2011 4:32 PM

shut up.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 4:35 PM

4:32: Hi Rupaul.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 4:39 PM

aw, damn, looks like 3:51/4:25 go schooled! bwahahahahaa

Posted by Anonymous | August 1, 2011 4:42 PM

Aw damn, looks like all 4:42 was doing was refreshing this thread, unaware of an outside life.

Enjoy life!

Posted by Anonymous | August 1, 2011 4:59 PM

they were amazing in hoboken.. and webster hall a few months ago. really enjoyed seeing them in a smaller venue

Posted by john | August 1, 2011 5:00 PM

these guys are still a band?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 5:11 PM

4:59 = sour grapes
keep coming, sonny, you might learn something

Posted by Anonymous | August 1, 2011 5:29 PM

Not as sour as yo moms cunt

Posted by Anonymous | August 1, 2011 7:40 PM

heard Jared's moving to Cali?

Posted by Anonymous | August 1, 2011 11:11 PM

3:51 here! You're wrong 4:23, I was doing the lord's work at 53rd and 3rd, so I don't know who you were watching. Either way, your band blows. Why don't you link us to some of your shitty music, oh yeah, right . . . because it's shit and you know it. YOU LOSE! Have fun trying to convince your three friends, who really hate you, to come to your show at Cake Shop on a Monday night.

Posted by Anonymous | August 1, 2011 11:22 PM

lol

Posted by Anonymous | August 1, 2011 11:40 PM

Fuck you 3:51! We're playing Lit on a Tuesday. A Tuesday! YOU DON'T KNOW SHIT, SO YOU LOSE! And my three friends are in the band, so they have to be there. So I don't have to convince them. YOU LOSER. We're going to be bigger than the Black Lips. You'll see.

Posted by 4:23 | August 2, 2011 12:03 AM

your band probably sounds like LIT and wants to tour with SUGAR RAY

Posted by Anonymous | August 2, 2011 12:25 AM

i think Vice was hoping Amy Winehouse's producer would put the Lips in a bigger NYC venue than the Bowery but no dice

Posted by $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ | August 2, 2011 12:50 AM

^ Just Black Dice instead! Now we're talking!

Posted by Anonymous | August 2, 2011 9:38 AM

“First of all, I just wanna say that Wavves was NOT involved in that fight. That faggot didn’t even touch me.

I’ve never “come after” that kid, it wasn’t four a.m., that wasn’t my girlfriend, no one was spitting, and I didn’t attack him. I don’t give a shit about that kid and his music.

What happened was, after we finished our set I went to Daddy’s with some friends and saw that faggot from Wavves talking to a photographer friend of mine. The only thing I did was walk up to him and say “You’re that faggot from Wavves and I don’t like you”. He smiled a bit but didn’t say anything.

After that, I went outside and saw their tour manager hanging around with some guys. They started getting all chuckles with me and so I told them I wasn’t gonna have it. After that, Wavves tour manager hit me square in the face with a bottle. Blood started pouring out and six dudes fucking started kicking me until I blacked out.

All I remember is getting hit with the bottle and my friends dragging me to another bar. They wrapped my head up until I looked like a Confederate soldier.

So yeah, I lost the fight.

I also missed three flights. I’ve been in the airport all day having stewardesses cleaning my head because it kept cracking open. You can’t go on board if you’re bleeding.

Bottom line is that faggot from Wavves didn’t even hit me. Never touched me. And he should’ve, cuz he had a free shot.

He’s coming to Atlanta October 3rd and we’re gonna get ugly on him. We’re gonna destroy their van, we’re gonna destroy their faces, we’re gonna get crazy on em’. Nasty style.

Posted by Anonymous | August 2, 2011 11:56 AM

You forgot to end quote.

Posted by Anonymous | August 2, 2011 12:12 PM

I wish you could record the Black Lips toured through NYC in video, so I can feel the atmosphere of the show. However, those pictures are also great to look at.

Posted by ben | September 28, 2011 8:52 PM

Leave a Comment